Workshop (ZOMER)dagboek binden

Ik ben weer zo blij met mijn vakantiedagboek! Zelf gebonden, gevuld met tekeningen, bonnetjes en ook foto’s. Als ik mijn hele rij vakantieboeken in de kast zie staan, weet ik dat ik een hele hoop mooie tijden heb meegemaakt. Niet alleen op vakantie natuurlijk. Maar vakantie is wel een periode dat je even anders naar de dingen om je heen kan kijken. Je komt op plekken waar je nog niet eerder was geweest, of ziet dingen die je eerder nog niet zag. Ik neem de rust om eens een landschapje of een portret te tekenen, zonder me druk te maken of het wel goed genoeg zal zijn. Het is voor mezelf, dus als herinnering altijd goed.

Nu mijn laatste vakantiedagboek ook weer gevuld is, kan ik de draad weer oppakken. Ik had beloofd een workshop te geven, zodat  jullie ook zo’n boek kunnen maken.

Nu mag ik gebruik maken van het atelier van Willy Groot in Brielle. Een geweldig aanbod, dus meteen aan de slag! Omdat er gelijmd moet worden is het handig om het op twee avonden te doen, zodat het boek tussentijds kan drogen. Ik ga je leren hoe je het papier bij elkaar houdt, hoe je een mooie omslag kan maken (van oude boeken of mooie stof)  en hoe je het boek verder nog mooier en leuker kan maken (een bind-elastiek, vakjes en envelopjes voor je vondsten, een leeslint).

Mijn manier van boekbinden is trouwens niet de officiële. Ik ga niet voor perfectie, maar voor creativiteit. Daarom denk ik dat dit voor veel meer mensen geschikt is dan het ‘echte’ boekbinden. Je hebt snel resultaat en het wordt een echt persoonlijk boek!

Op dinsdagavond 6 en 13 september van 19.30 – 21.30 uur geef ik de workshop bij Atelier Willy Groot op de Nobelstraat 8. Je kan je (voor 1 september) bij  mij opgeven of bij Willy. De kosten zijn 45 euro voor de twee avonden. Voor dat geld mag je al mijn materialen (ook papier en boekomslagen) en gereedschappen gebruiken, krijg je lekkers bij de koffie of thee en ga je met een zelfgemaakt boek naar huis!

 

Geef een reactie

