Les geven is leuk!

Ik had het vermoeden al, natuurlijk. Daarom wilde ik het ook doen. Dit was wat ik vorig jaar op mijn lijstje had staan: dingen die ik heel graag wilde doen!

De cursus Illustratie is tot mijn grote vreugde helemaal volgeboekt: met een groep van 9 mensen ben ik nu begonnen. Nu moet je bij lesgeven niet denken dat ik sta te doceren voor de groep. Eerst ga ik uitleggen en dan laat ik ze doen.  Enthousiasmeren en af en toe een beetje bijsturen…
Het is gewoon fijn om samen met een groep aan iets te werken, om er over na te denken. En ieder op zijn eigen manier, met zijn eigen stijl. Sommigen denken dat ze die nog niet hebben, maar die is bij iedereen aanwezig, zonder twijfel.

De eerste les hebben we geëxperimenteerd met vormen, dat viel nog niet helemaal mee. De tweede les was al wat duidelijker: een lijntekening maken die te gebruiken was als kleurplaat. Hele mooie tekeningen kwamen er uit!

Morgen is de derde les (van de zes) en ik heb er weer zin in!

 

Geef een reactie

