Workshop Boekbinden: maak je agenda zelf!

Op 6 en 13 januari leer ik je je eigen agenda/dagboek maken bij Atelier Willy Groot in Brielle. De workshop is verdeeld over twee (of drie, zie onderaan) avonden: maandagavond 9 en 16 januari 2017.

Creatief boekbinden lijkt op gewoon boekbinden, maar dan minder streng in de leer. Het is allemaal wat losser uit de hand, waardoor het toegankelijker is voor een groot publiek. Omdat er gelijmd moet worden is het handig om het op twee avonden te doen, zodat het boek tussentijds kan drogen. Ik ga je leren hoe je het papier bij elkaar houdt, hoe je een mooie omslag kan maken (van oude boeken of mooie stof)  en hoe je het boek verder nog mooier en leuker kan maken (een bind-elastiek, vakjes en envelopjes voor je vondsten, een leeslint).

Mijn manier van boekbinden is trouwens niet de officiële. Ik ga niet voor perfectie, maar voor creativiteit. Daarom denk ik dat dit voor veel meer mensen geschikt is dan het ‘echte’ boekbinden. Je hebt snel resultaat en het wordt een echt persoonlijke agenda!

Dus: maandagavond 9 en 16 januari 2017 van 19.30 – 21.30 uur geef ik de workshop bij Atelier Willy Groot op de Nobelstraat 8. Je kan je (voor 1 januari) bij  mij opgeven of bij Willy. De kosten zijn 45 euro voor de twee avonden. Voor dat geld mag je al mijn materialen (ook papier en boekomslagen) en gereedschappen gebruiken, krijg je lekkers bij de koffie of thee en ga je met een zelfgemaakte agenda voor het komende jaar naar huis!

Wil je er nog meer uit halen? De maandagavond erna (dus op 23 januari) hou ik vrij, om samen met de echte enthousiastelingen te werken aan het verder verfraaien en invullen van de agenda of het dagboek!

One thought on “Workshop Boekbinden: maak je agenda zelf!

Geef een reactie

